miercuri, decembrie 02, 2009

Taximetriştii, viaţa mea...

Acum 4 zile.

Mă urc. Mă grăbesc. Miroase. E deranjant. Tac. Mă uit. Un odorizant cu Mircea Geoană. Nu scot un sunet. E la vreo 30 şi ceva de ani. La o curbă, mă loveşte. Eram sigură...

-Cu cine votaţi?
-Eu? Nu ştiu...De ce?
-Eram curios.
-Dar dvs. cu cine votaţi?
-Cu Geoană!
-Păi, de ce?
-Păi, am obosit aşa. Am obosit cu Băsescu, doamnă.
-Şi în primul tur aţi votat?
-Da, l-am votat pe Antonescu.

Ajung în faţa Antenei. Dau banii, cobor. Râde şmechereşte şi zice: „Sănătate mogulului!”

Acum 3 zile.

Plec din zona Universitate, din apropierea de sediului de campanie al lui Traian Băsescu. Evident, mă grăbesc. Mă urc. Ochii se opresc fix pe un pliant pus, cu grijă, pe bordul maşinii. Un pliant cu faţa lui Băsescu pe care scria cu pixul albastru, mare, VOTAT.
Are o căciulă trasă până la nas. Nici nu ştiu cum conduce. În maşină, e cald de mori. Dau drumul la geam că nu mai pot...Şi începeeee. A fost la doctor, i-a scos măseaua, nu se mai duce la aia, are el un măcelar bun care-i scoate dinţii, ăla era ocupat, a fost la una care l-a ţinut o oră şi jumătate pe scaun, până i-a trecut anestezia....

-Auziţi, doamnă, dar dvs.cu cine votaţi?
-Nu mai votez.
-Nu votaţi? Rău faceţi...
-Păi, de ce? N-am cu cine...Dvs. Cu cine votaţi? Cred că nu e secret din moment ce v-aţi pus pliantul ăsta...
-Da, doamnă eu îl votez pe Băsescu. L-am pus ca să ştie lumea când se urcă în maşină cu cine merge.
-Păi, cum aşa? Dacă votam cu Geoană nu mă luaţi?
-Ba... vă luam...Numa' să nu-mi spuneţi că e deştept, că atunci nu mai ţine. Mă doare tot capul de la măseaua asta.. Dar să ştiţi că a fost unul care nu s-a urcat în maşină când a văzut poza cu Băsescu.
-Aha. Şi ce a făcut?
-Eram tot aici. Aşa pe seară....Şi a venit un tip, cu geacă de piele, la vreo 50 de ani. Mi-a zis dacă-l duc în Tineretului. Şi când să se urce, a văzut poza cu Băsescu şi a zis: Fraiere, tu votezi cu ăsta? Şi zic: Da, măi, fraiere care-i problema? Atunci, du-te dracului!, mi-a zis. Un prostănac doamnă, i-a înnebunit pe toţi mogulii ăştia.
-Şi la primul tur cu cine aţi votat?
-Cum cu cine? Tot cu Băsescu. Iese, nu iese, eu sunt consecvent doamnă. Eu nu mai pot cu ăştia. Azi am ascultat toată ziua radioul şi, la Turcescu, din zece care au intrat şi au votat cu Antonescu, şapte au zis că-l votează pe Băsescu.
-Nu cred....
-Am notat să ştiţi...Vreţi să vă arăt tabelu'?
-Nu, nu, nu...Vă cred pe cuvânt. Eu n-ascult radioul şi poate d'aia...

Acum 2 zile.

Plec din acelaşi loc. Pe la 21.30 seara. După ce în faţa sediului de campanie se strânseseră toţi interlopii lui Vanghelie din Bucureşti ca să se certe cu PDLiştii pe un mare mash anti- Băsescu, pus chiar la intrare.

Mă urc. Mă uit. Tac. Observ odorizantul cu Mircea Geoană. E cam tuciuriu la piele, e plin de aur şi tot îmi zâmbeşte. E totuşi nouă jumătate seara, n-are niciun motiv. N-am o faţă simpatică..Mă uit pe geam, ca să-i evit privirea. E frig şi chiar n-am chef deloc de alegeri.

-Votaţi?
-Nu.
-Nu votaţi?
-Nu.
-Nu votaţi cu Geoană?
-Nu.
-De ce nu votaţi cu Geoană?
-Că nu vreau!
-Eu votez cu Geoană.
-Să fiţi sănătos.

Tace. Speram să-l ţină...După vreo trei minute, începe. Iar.

-Dar cu cine votaţi?
-Cu cine vreau. De ce?
-Sunteţi cam supărată.
-Nu sunt, sunt doar obosită. Şi nu înţeleg de ce trebuie să votez cu Geoană...
-E de'al nostru, doamnă, d'aia...(Mă abţin, dar nu mult. O tăcere scurtă)
-Eu n-o să-l votez niciodată pe Vanghelie.
-Eeeh, vedeţi-vă de treabă doamnă. N-are nicio legătură. Nici nu cred că-l cunoaşte.Şi tot de'al nostru e şi ăsta!

Ajung în faţa blocului şi râd singură.

Ieri dimineaţă.

Mă duc spre Antenă. Un moşulică, puţin cam zăpăcit începe.

-Doamnă, lucraţi la Antenă?
-Da.
-La mogul.
-Da.
-Şi?
-Şi ce?
-Şi cu cine votaţi?
-Nu votez cu nimeni.
-Aha. Foarte bine! Şi io am zis la fel...Dă-i dracu pe toţii (sic!)! Sunt o apă ş-un pământ. Ei se ceartă, ei se împacă. Am vrut să votez cu Antonescu ăsta, băiat finuţ aşa...Şi mi-a zis soţia că nu-l crede...A citit ea într-un ziar că e cu afaceristul ăla. Şi a avut dreptate, doamnă. N-aţi văzut aia cu copilul? Cum i-a pus mâna lui Băsescu?
-Cum i-a pus mâna?
-I-a pus-o. Ca să dea un pumn copilului.
-Şi dacă n-a pus-o?
-A pus-o. I-a lungit mâna. Acum, ştiţi ce? A pus-o, n-a pus-o, dă-i dracu pe toţii (sic!)! .Cam aşa stă treaba...

Ieri seară.

Plec de la Cotroceni. Un tip de vreo 40 de ani. Are staţia dată la maximum şi la radio ascultă, tot la maximum, Realitatea FM.Vorbea Crin Antonescu. Inevitabilul se produce.

-Un mincinos! (Mă prefac că nu-l aud. Tăcere.) Aşa, îi ascult de dimineaţă până seara...
-Muzică nu aveţi?
-Nu, sunt masochist.
-Eu nu sunt. Muzică nu aveţi? Sincer, chiar nu mă deranjează...
-Şşşşşt....Auziţi, Corneliu Coposu...Păi ce ştie (sic!), doamnă, Geoană şi Antonescu, doamnă, de Corneliu Coposu?
-Nu ştiu.
-Lucraţi la Cotroceni?
-Nu.
-Dar unde lucraţi?
-În presă.
-Aha. La moguuuuli...
-Da.
-Şi cum sunt mogulii ăştia?(deja mă doare capul. Mă gândesc cum sunt mogulii..)
-Cum să fie? Respiră, inspiră, mănâncă...sunt oameni.
-Eu îl votez pe Băsescu să ştiţi.
-Să fiţi sănătos! E alegerea dumneavoastră...
-Era aici?
-Da. A fost o recepţie.
-Aha...Dar nu vă supăraţi că v-am zis de moguli.
-Nu mă supăr.
-Dacă vă supăraţi şi dumneavostră...nu ştiu ce fac.
-Păi, de ce? Cine s-a mai supărat?
-Cum cine? Soţia...O iubesc, e viaţa mea, dar a votat cu Geoană. În ziua alegerilor ştiţi ce am făcut?
-Ce?
-Ea s-a dus să-l voteze pe Geoană, eu am ieşit la muncă, prin oraş. Ştia că mă duc să pun ştampila pe Băsescu. Şi ca să nu ne mai certăm în fiecare seară m-am dus şi am cumpărat un televizor, doamnă. Ea se uită la Geoană, la ce vrea ea...şi eu la Băsescu.
-Foarte bine, deci aţi rezolvat!
-Eeeeh...am rezolvat pe dracu. Problema e că a convins-o şi pe soacră-mea să-l voteze pe Geoană. În ziua aia, soacră-mea a dat 430 de mii pe un taxi, a traversat tot Bucureştiul că nu avea mutaţia la noi, şi s-a dus la nu ştiu ce secţie d'asta mai specială, a aşteptat-o maşina...şi l-a votat pe ăla...vă daţi seama cum e şi soacră-mea asta?
-Mda...
-430 de mii pentru Geoană...
-Mda..Păi şi de ce aţi lăsat-o să dea bani pe taxi? De ce n-aţi dus-o dumneavoastră?
-Doamnă, sunt eu taximetrist, stau cu soacră-mea dar nu sunt prost. O plimbam prin tot Bucureştiul până îl vota pe Băsescu...Dar e şmecheră baba...Şmecherăăă ca nevastă-mea...Dar şi eu o să fiu duminică. N-o să mai las niciun ban în casă...Na, să văd ce dracu mai face...
-Poate o ia pe jos....
-Nooo, că-i departe...Dar dacă nu le mai las bani, îmi e că nu mă mai primesc în casă!

3 comentarii:

Anonim spunea...

Super tare Sorina,esti tare simpatica cand povestesti,ai un stil aparte,aproape ca am fost acolo.Sunt multi cretini,din pacate,nu scapam de ei.Felicitari,Cu stima/.

Anonim spunea...

off-topic: Sorinaaaaaa... ce-i aia "extragerea la sorti"??? bine, bine, de data asta te iertam, ca esti o persoana minunata...:)

Anonim spunea...

Un Mircea Geoană ajuns preşedinte ar caricaturiza România politică după chipul şi asemănarea sa. Când PSD-ul e cu ambele picioare pe pieptul ţării, nu doar cu unul ca acum, nu mai mişcă nimic.

Octavian Paler spunea că doar atunci când PSD-ul va dispărea ca partid, în ţara asta se va putea schimba ceva. Dar aşa cum a murit PCR şi s-a născut FSN, azi PSD, probabil că nici atunci nu se vor bate cuie în tălpi diavolului comunist.