luni, martie 19, 2012

În țara lui “merge și așa”

În țara lui “merge și așa”…de ce să fie curat când poate să fie mizerie? De ce să fie ceva frumos amenajat când se poate și în țigănie? De ce? D’aia. Pentru că, în România, merge și așa.

Azi am fost la Zoo Băneasa. Mizerie de la un capăt până la celălalt. Dacă nu ești atent pe alei, aluneci pe porțiuni de gheață mizerabilă. De ce? Pentru că aleile nimeni nu le-a curățat de atâta timp. Dacă vrei să privești animalele, unele stau la căldură. Dacă vrei să te uiți prin geam, nu poți. Geamurile sunt...nu murdare. Sunt groaznic de murdare. Unele, pline de vopsea antică. De ce? Pentru că unii nu-și fac treaba. Și...merge și așa...

Cuștile interioare - și ele sunt murdare, cele din aer liber – nici ele nu sunt curățate- ba chiar sunt pline de unele obiecte aflate în paragină. Aleile sunt pline de gunoaie, coșurile sunt rupte, toaletele...nu poți intra în ele.
Păcat de animalele frumoase, păcat de păsări, de reptile. Păcat de tot ceea ce e acolo. În fața Zoo Băneasa sfârâie două grătare în altă țigănie de nedescris. În plus, mașinile sunt parcate în noroaie, prin pădure. Suntem în România anului 2012 și degeaba. Nimeni nu a învățat absolut nimic.

Când am ieșit pe porțile Zoo Băneasa mi-a fost, efectiv, rușine. Nu din cauza animalelor, ci din cauza oamenilor și unor administratori incompetenți. Directorul Adminitrației Grădina Zoologică nu că ar trebuit dat afară, ci ar trebui mutat pe altă planetă. Să faci curat nu ține numai de bani, ține și de bun simț.

Singurul lucru bun e că azi după-amiază erau foarte mulți oameni la Zoo Băneasa. Foarte mulți tineri, mulți părinți cu copii...Câțiva aveau aceeași părere: Zoo Băneasa e un loc prea frumos cu prea multă mizerie.

Orice altă grădină zoologică din Europa sau America Centrală nu poate fi comparată cu Zoo Băneasa, aflată la o aruncătură de băț de capitala țării. Și asta pentru că, peste hotare, oamenii sunt conștienți că Zoo este un punct de atracție turistic foarte important, atât de important încât îți dă o perspectivă asupra locului, asupra oamenilor care sunt gospodari sau...nu.

Perspectiva mea după această vizită este că mizeria și incompetența nu se plătesc. Pentru că, nu-i așa? Merge și așa...

2 comentarii:

Gabriela Radulescu spunea...

Am inteles ca este in paragina din motive de interes de zona.Sa se desfinteze si acel terne sa fie umplut de vile asa cum s-a intamplat in mare parte in zona.Dar aveti dreptate.Au trecut atatia ani si banuiesc ca si acest domn director ar fi trebuit sa fie un altul,gata sa aduca o schimbare.Am vizitat cateva gradini zoologice in State.Si am fost socata de modul in care americanii trateaza animalele,de locurile de joaca pentru copii din apropierea animalelor de zona amenajata pentru reptile si pesti mari unde apropo,geamurile erau ca si cristalul si totul stralucea de curatenie.la iesire nu era un gratar autohton,era un magazin gen bungalow,unde gaseai obiecte specifice si carti despre animale.Iar fiecare animal avea creat spatiul specific zonei de unde a fost adus.Pacat.Poate un articol in presa,scris puternic va putea scimba ceva macar acum.Multumsc.

Roxana spunea...

Urat! Si eu am ramas cu acelasi gust amar ultima data cand am ajuns acolo. Se intampla anul trecut... si de atunci nici cheful de Zoo nu-mi mai vine.
Iubesc animalele, dar prefer sa merg in parc.