miercuri, mai 15, 2013

Când nu mai alegi pentru țară, ai obligația să demisionezi

Când acționezi conștient și decizi împotriva a ceea ce tu ai susținut și hotărât non-stop în ultimii opt ani și jumătate, cum se cheamă?

Când contrazici evidența, nu ai argumente, te chinui să explici ceea ce nu poate fi explicat, asta cum se mai numește?

Când, în ciuda tuturor, tu semnezi și, implicit, garantezi pentru niște catastrofe umane, asta cum se explică?

Când știi, vrei să pui și pui în funcții cheie pentru Justiția din România oameni care au blocat cu intenție dosare extrem de importante, oameni care au stat cu infractorii la masă, oameni care au comis ilegalități pe bandă rulantă, oameni suspectați că au și tras la Revoluție, aici ce mai ai de zis?
 
Când nu te forțează nimeni și nimic pe lumea asta, nici exteriorul, nici interiorul, nici USL, nici Ponta și îi faci cadou de bună voie, pentru că așa vrei doar tu, Elenei Udrea tot DIICOT-ul cu fundă roșie, de ce o faci?

Cine este această umbră goală de conținut și ahtiată de 10 ani după bani, faimă și puterea deplină? În sinea ta, te-ai întrebat vreodată? Unde este rațiunea, unde sunt principiile tale, crezurile tale, unde sunt vorbele tale, unde sunt suspendările tale, unde este lupta ta, omule, unde sunt?
Umbra a dispărut când ți-a fost greu. Umbra te va urmări și va stoarce tot, absolut tot, orice fărâmă de putere de la tine, atâta timp cât tu, de bună voie, o vei lăsa. Și o lași....
Umbra te distruge conștient, pic cu pic, pic cu pic, cu o perseverență și o ambiție extrem de periculoase și strigătoare la cer. N-o mai suportă nimeni. Vrea mereu tot de la tine și obține imediat, în mod inexplicabil, absolutul. Iar toată lumea vede asta.

De ce-i dai, pentru numele lui Dumnezeu, o halcă din Justiție, din lupta anti-corupție a acestei țări? Ca să aibă ce să negocieze? Ca să aibă o jucărie nouă care să o mai țină-n viață? 
Umbra e, în esență, un mare nimeni. Un nimeni cu toc ce a distrus un mare șef de stat. Uită-te foarte bine la ea: nu va fi niciodată, dar absolut niciodată, ceea ce ai fost tu, la un moment dat.

Au fost o mână de fraieri care au crezut. Doi ziariști care-ți spun cât de mult greșești , câțiva ong-iști stau acum în gât multora. Au susținut cu toții și cu toată puterea o luptă împotriva corupției în această țară profund coruptă. Au crezut în rezultate, în valori, în principii, în oameni drepți și incoruptibili. Au crezut în instituții puternice ale Justiției și-n rețele extrem de periculoase ce trebuie extirpate.

De ce m-am luptat eu 6 ani cu Voicu, ca să-l înlocuiască alți penali și alte umbre ce te omoară pe tine și, implicit, țara asta?
Pentru că am crezut, acum câțiva ani, eu am luat, la propriu, scuipați în față, domnule Președinte. Astăzi, am tot dreptul din lume să vă întreb: pentru ce?
   
Îmi vin în minte sute de declarații, zeci de crezuri, două suspendări, tone de discursuri, de gesturi, de emisiuni, fiecare vorbă, fiecare sentiment, fiecare mișcare, fiecare decizie.   
Am selectat mai jos doar niște afirmații în care am crezut că...tu chiar crezi. Cuvânt cu cuvânt ai mințit.

"Procentele, până la urmă, le ai sau nu le mai ai, asta e.(...) M-am resemnat, m-am resemnat, ce vreți să fac? (...) Acum am mult mai puțin de jumătate, asta-i viața în politică. Nu poți să guvernezi sau să iei decizii cu gândul la sondaje. Pentru că atunci îți duci țara de râpă. Dacă stai să vezi, ia, ce decizie să luăm ca să mai cresc trei procente în sondaje. Sigur că orice politician vrea să crească, vrea să fie respectat, tentația e mare... Dar uneori ai de judecat, ai de optat între procente în sondaje și țară. Și dacă..atunci obligația ta e să optezi pentru țară și să lași procentele deoparte. (...) Eu mă duc acasă, nu e o dramă, e o realitate (...). Ce era să fac? Să mă pitesc în tufișuri la Cotroceni și să spun asta e? (...)

Ați vehiculat la un moment dat varianta unei demisii când se punea problema revizuirii Constituției ș.a.m.d. Să înțeleg că în momentul de față momentul este depășit, orice s-ar întâmpla la aceste alegeri generale, și că Traian Băsescu are intenția să-și ducă mandatul până la capăt, și al doilea?

Orice politician are întotdeauna varianta  să continue sau varianta să se oprească. Deocamdată, eu îmi dau seama de riscurile care sunt și cât încă mai pot apăra niște instituții, rămân să le apăr."

(Președintele Traian Băsescu, 27 Noiembrie 2012, B1 TV, în emisiunea lui Robert Turcescu)

Când nu mai optezi pentru țară, pentru binele oamenilor simpli, când cu intenție și conștient nu mai aperi instituții ci le distrugi, ai o singură obligație: să demisionezi.

Pentru un Președinte, e mai onorant, totuși, să nu te tranzacționezi...


17 comentarii:

Bob spunea...

Bravo dna Sorina !!! Ai din partea mea tot respectul pe care ti-l poate da un om ! Putini oameni au puterea sa recunoască atunci cand au greșit profund . Îmi pare nespus de rau citind aceste rânduri scrise cu mare amaraciune si dezamagire . Nu merita nimic si nimeni in lumea asta sa investiți atâta încredere . Mai ales cand toate semnele duceau in sens opus. Un singur lucru ma framanra. Cum naiba, la experiența ta, la informațiile tale , la toate evidentele , sa te pacalesti in holul asta ??? Stiu ca nu vei publica comentariul meu , dar stiu ca , măcar il vei citi !
PS Știi bine ca nu va demisiona !

Fiscal Cliff spunea...

Machiajul a cazut. Ceea ce se vede
nu este de loc atragator. Poate
ca actorul a jucat mereu alt joc,
dar avea un machiaj bun.


Adrian R. spunea...

Momentul demisiei a cam trecut. Daca o facea in vara trecuta, denuntind prostia votantilor la referendum fata de lovitura de stat a USL era altceva. Acum sa demisioneze din cauza listei lui Ponta si avizului CSM pentru toate catastrofele gen Nitu et co., pare oarecum ridicol. Sau poate nu e ridicol si un capitan de nava nu cedeaza niciodata amenintarilor piratilor care au pus stapinire pe nava, preferind sa moara atirnat de catarg. Dar merita sa mori spinzurat pentru o tara ca Romania si ai sai alegatori votanti USL 70%? Categoric NU. A spus-o si Tutea in alt context, dar cu referire la acelasi popor.

Unknown spunea...

Stimata Doamna, cool down lucrurile nu sunt ceea ce par a fi...

Anonim spunea...

Puteai sa dai titlul "Am fost o dobitoaca " era mai vesel

Bucur spunea...

Punct ochit punct lovit,i love it...

Danut spunea...

Din pacate eu am trait cam aceeasi dezamagire cand l-a numit pe ,,copiator" din nou prim-ministru...

Anonim spunea...

v-ati pus sperante prea mari in acest personaj. probabil va sfarsi in dezonoare, regrete, angoase, etc.
se pare ca sunteti o persoana care i-ati urmarit evolutia. ma gandesc ca ar fi util daca v-ati detasa putin si a-ti pune "pe hartie" faptele asa cum le-ati vazut si le apreciati. poate vor invata altii si nu vor repeta istoria.
de judecat il va judeca Dumnezeu cand va veni vremea.
cred ca momentul "tradarii" a survenit la prima suspendare, cand, desi nu avea nevoie, a facut niste "arajamente" pe care a inceput sa le plateasca ulterior, inclusiv prin modificarea comportamentului si a facultatilor.

marcu spunea...

Si cum sunt lucrurile, d-le Paul Dinescu, ia spune matale, ca pari tare initiat...

Eu nu cred ca Sorina a gresit, ea a crezut mai curand intr-o idee decat intr-un om, mai mult a sperat ca omul poate intruchipa ideea, avea nevoie, ca noi toti de speranta asta.
Din pacate, ramanem toti cu un mare gol...

Anonim spunea...

Daca omul se contrazice, inseamna ca e vast, cuprinde multimi in el (preluata si adaptata din Walt Withman, Fire de iarba).
Altfel, intru totul de acord.
Cu stima,
Vasile

Anonim spunea...

Basescu a fost inghitit de umbra lui; si ii si place! mi-e rusine ca odata am crezut si eu ca mai avem luptatori in viata!

Anonim spunea...

Dosarul ALRO,
Dosarul Flota,
Dosarul Mihaileanu,
Dosarul spalarii de bani cu Casuneanu.

Ce crezi ca stie umbra despre astea?
De crezi ICCJ l-a lasat slobod pe Casuneanu sau Costiniu si i-a dat 7 ani lui Voicu...in principiu Casuneanu isi aranja un proces si el avea de castigat mai mult decat Voicu si Costiniu comitea infractiunea, Voicu era un intermediar-comisionar?
Ce crezi ca stie Morar despre inchiderea Flotei de l-a pus Basecu cu botul pe labe in 12 ore si i-a impus demisia de la PG?
Ce crezi ca s-a stabilit sa nu faca Kodruta cu dosarele de mai sus, inchise de DNA-ul preaincoruptibilului lui Morar si DIICOT-ul preacompetentului Olaru?

Si eu nu cred ca e o surpriza pentru Sorina, e ca in Nasul, Basecu Coleone controla parchetele si judecatorii, timpurile s-au schimbat si puterea altor nasi a crescut, sange s-a varsat (l-a propriu in cazul Nastase) si niste locotenti din familii au fost scosi din circuit....razboiul intre familii a inceput la suspendare. Batranul Corleone a supravietuit cu chiu si vai activand toate pilele si acoperitii dar pensia se apropie si tre sa cedeze din influenta ca sa isi garanteze impunitatea legala, dpdv imagine e distrus, poporul urban care l-a ales in 2000 si 2004 abia asteapta sa se intalneasca cu el pe strada.

Pare ca nasul Nastase Tataglia a dat semnal ca nu vrea sa continue vendetta si ca o sa ierte intelept...si tanarul dottore ca o impartire "fifty-fifty" ca sa citez exact din Basecu...va fi privita ca suficienta pana se termina mandatul.

amenajari living spunea...

Tine-o tot asa! Mult succes in continuare!

elena spunea...

Aproape ma sperii ,sorina cind te citesc ! eu stau si mai rau decit tine ! nici nu am crezut ca unele vorbe din spatiu pubic sunt adevarate ! credeam ca sunt simple rautati .

Mataharry Potter spunea...

Una din victoriile justitiei independente ante-USL:
"Mihai Necolaiciuc, acuzat de procurorii DNA că a devalizat CFR, s-a angajat. Acesta lucrează la două proiecte pentru infrastrutura feroviară. Necolaiciuc a cerut marţi Tribunalului Bucureşti să-i ridice interdicţia de a părăsi Capitala timp de patru zile lunar ca să mergă să-şi vadă familia care e stabilită la Câmpulung Moldovenesc.Fostul director CFR a fost extrădat din SUA în aprilie 2011 şi este acuzat de o fraudă de peste 50 de milioane de euro."(29.05.2012-realitatea.net)
Dar Blejnar? Dar Videanu? Dar Cocos? Dar Popoviciu? Dar Sorin Apostu? Dar Monica Iacob-Ridzi?
Dar rapoartele Curtii de Conturi care arata jafuri de miliarde de euro?

Ar trebui sa renuntati la tonul asta patetic, va pune intr-o lumina nefavorabila. Parca sunteti un miel care ii reproseaza lupului ca ii place sa manance carne.
Reveniti-va, nu asa se discuta cu politicienii-fiara.

Anonim spunea...

Si ute asa ati atras toti uslasii la comentarii. Baieti, inainte de ridzi, blejnar, videanu (aprpos, pt ce videanu?) vedeti de constantinescu, nicolescu, mazare, nastase si ultimul pe lista iliescu. Nu v-ar fi un pic rusine?!

rz spunea...

Absolut de acord, si eu sunt total dezamagit de presedinte si ma intreb de ce l-am sustinut la suspendari. Imi raspund tot eu, pentru ca credeam ceea ce spune si ce spunea era foarte corect. Dar el mintea, alta explicatie nu am.

Pe de alta parte, o particica din mine crede ca a ales raul cel mai mic: odata suspendat USL facea ce vroia si probabil era mult mai rau, asa o solutie negociata tot e mai buna decat una impusa de USL. Apoi poate a negociat cumva cu VP sa faca ceva cu partidul popular, lucru vazut de el ca fiind in interesul tarii. Deci poate e tot bine intentionat dar a ales o cale gresita (din punctul meu de vedere). Oricum, dezaprob total cedarea justitiei. Poate are si el interese aici, nici el nu-l vroia pe Morar la DNA. Dar cine poate sti...