miercuri, februarie 17, 2010

De ce-i plătim?

Că tot a fost azi ziua cu şi despre Vanghelie, n-am putut să nu urmăresc sfârşitul apoteotic. Adică superba Conferinţa Muncipală a Organizaţiei PSD Bucureşti. Transmisie live pe OTV, fabulos. Numai că, în timpul abracadabrantului discurs perfect agramat al lui Vanghelie, în spatele lui se zărea un perfect tablou al României de azi: Adrian Severin - neînţelesul pesedist recunoscut la nivel european, Ioan Enciu- romul ajuns graţie lui Vanghelie în Parlamentul European, Cristi Diaconescu- colericul pesedist fără prea multă coloană vertebrală dar cu o imagine publică perfectă şi Cati Andronescu- soldatul cuminte al partidului. Mă şi gândeam : oare ce ar putea fi mai frumos?!

Dar să revenim la Enciu. Ioan Enciu. Omul ăsta a fost pus pe locul 10 pe lista de la europarlamentare la insistenţele lui Marian Vanghelie. De ce? Pentru că este fratele soldatului său credincios, Aura Vasile. Şi da, de ceva timp omul ăsta, Enciu, este şi zace în Parlamentul European. În rest, ce se mai poate spune despre el? Păi, cam nimic. A fost membru PCR, consilier general, tot graţie lui Vanghelie, o facultate făcută pe repede-nainte,  şi mărturisesc faptul că mi-a luat câteva ore ca să văd că a avut numai intervenţii scrise în Parlamentul European. Deşi, mă rog, acolo poţi vorbi şi în română....Şi mai mă uitam şi la dezbaterile pe teme comunitare: Dunăre, terorism...unele chestii grele. Vă imaginaţi cam ce gândeşte Olli Rehn când îl vede pe Enciu lângă el şi desenează floricele probabil? Trist, trist. A, şi să nu uit. Ioan Enciu ia cam cel puţin 7.500 de euro pe lună pentru asta. Da, exact. De la noi, din buzunar...

Şi acum despre amicul Voicu, despre care, uneori, cred că la bătrâneţe aş putea scoate un ditamai...almanah. Da, Cătălin Voicu- cel care, cu mult tupeu, ţine în faţă la DNA lecţii de deontologie. Nu dă declaraţii, decât dacă sunt date pe larg, integral. Aşa parcă l-am auzit. Bine, în ultimele trei zile de două ori a cam fost pe acolo. Cam des... Numai că, să nu uităm: domnul senator este membru al Parlamentului Român, vicepreşedinte al Comisiei de Apărare. Şi trist e că şi pe el îl plătim tot din buzunarul nostru. Vreţi să vedeţi ce-a făcut acolo,  în ultimul an? Uitaţi-vă aici. Sau dacă nu, vă spun eu. Iniţiative legislative -0, declaraţii politice -0,  întrebări şi interpelări-0, interpelări adresate premierului-0,  luări de cuvânt-o,  moţiuni -0. N-a făcut nimic, nimic.

Bun, Vanghelie ştiu că-i dependent de Voicu şi Voicu de Mitică Iliescu. Dar eu vin acum şi vă întreb: ştiţi cumva de ce-i plătim şi noi, din buzunarele noastre, pe oamenii lui Vanghelie? Că, şi în general, şi în particular, personajele astea sinistre nu fac absolut nimic pentru noi...

6 comentarii:

Anonim spunea...

Ii platim si pentru ca ne face placere. Lasind gluma la o parte, ii platim pentru ca, de fapt, nu simtim asta. E ca si cum ai pierde tu o moneda de 5 bani.

ziarist spunea...

da, eu nu vreau sa le dau nici 5 bani si nici sa ma reprezinte. e si asta dreptul meu, nu?

MEGALIT.RO spunea...

In platim pentru ca asa meritam, votand cu picioarele si apoi nefacand nimic...

Ai vazut vreun ONG care sa-i dea in judecata pt inactivitate in functii publice?

Anghel Cristian spunea...

pentru acelasi motiv pentru care platim si alti trepadusi in tara asta: de fraieri .

Unknown spunea...

Stimata Sorina Matei,
pe stimabilul l-am intalnit in anii *90, cand mergea pe b-dul Dacia la un italian sa faca el afaceri. I-a tras-o celui mai bun prieten al lui, in afacere vorbesc, pentru ca genul asta de oameni nu au mama, nu au tata. Pe atunci, era nu stiu ce pe la ACRO si se prezenta domn' inginer.

cav spunea...

Procesul tau de documentare lasa de dorit Enciu nu a avut doar interventii scrise ci a si vorbit in parlament.
Per total nu pot sa spun ca am o parere clara despre cum se compara respectivul cu alti parlamentari , stiu ca dupa 5 minute de cautat am gasit si altii din alte tari chiar mai tacuti ; nu am timp mai mult ca sa fac o statistica - asta ar fi treaba ta ca jurnalist .
Site-ul parlamentului european mi se pare foarte bine structurat ; in cazul in care nu stii unde se gaseste
http://www.europarl.europa.eu/members/public/geoSearch/view.do?country=RO&partNumber=1&language=RO&id=96859

http://www.europarl.europa.eu/sides/getVod.do?mode=unit&language=RO&vodDateId=20100224-23:22:18-618