sâmbătă, august 28, 2010

Situaţia aceasta nu există

Ascult U2 şi, din când în când. mai arunc un ochi la tv. E pe mute, oricum ... Titlu:”Ordonanţa 58, ilegală?” Situaţia aceasta nu există, deci n-are rost să o mai comentăm, zic. Atunci când o să mă duc să stau la cozi, inevitabil o să încep să scriu un roman foileton.

Până atunci, deschid ziarul. Main. Firma fantomă cu profit de 3,6 miliarde de euro a dat o ţeapă cu chiria unei camere la doi pensionari. Subiect interesant. Citesc articolul... Analistul financiar Ionel Blănculescu declară...WTF? Nici nu mă interesează ce declară ăsta, mă interesează informaţia...Mai trag cu ochiul la TV. Ionel Blănculescu e deja pe tot ecranul, gesticulând...Culmea, îşi dă cu părerea şi despre DDA.

Uneori spun că o să-mi scriu memoriile. Aşa, ca să nu uit detaliile picante. Alteori mă gândesc că am făcut o prostie că n-am plecat din ţară, când am avut posibilitatea. Oricum, când îl văd pe Blănculescu la televizor scuturat de molii şi transformat în analist cred că ne merităm soarta. Ăia care-l ascultă şi, poate or fi vreo doi-trei, pun pariu că habar n-au cine e Ionel Blănculescu, n-au auzit de el.

Da, o să ziceţi că a fost ministru. Al ce? Al Autorităţii Naţionale de Control. Când? În guvernarea Năstase, evident. Ţin minte că atunci când a intrat în Guvern era fix nobody. În două luni, aroganţa lui Adrian Năstase era parfum faţă de cea a lui. Blănculescu se transformase nu incredibil, ci halucinant de-a dreptul. Mulţi pot confirma cum acest Ionel Blănculescu de la TV umbla cu pistolul în poşetă şi, în plus, şi cu SPPul după el, peste tot. Era un melanj între Cosa Nostra şi Psihopupu. Îi era tare frică că va fi împuşcat. Nimeni nu ştia de cine şi, mai ales, de ce.

A mai trecut ceva timp, a zburat din Guvern. Şi după o vreme, îmi spune cineva: tu-l mai ştii pe Blănculescu? Da. Ştii ce face acum? Nu mă interesa prea tare, dar omul continuă: s-a apucat de fabricat sau comercializat chiloţi.

Pe la finele lui 2007, un alt mare maestru aflat acum în adormire, Marian Vanghelie, s-a trezit să-l dea pe Blănculescu afară din partid. Ca să nu-l facă pe Blănculescu senator, ci pe pupila sa, Nicolae Mărăşescu, preşedintele sector 3. Ţin minte că atunci a fost în PSD puţină agitaţie. Din munţi, de unde plecase, Blănculescu se duce precipitat la PSD Bucureşti şi-şi plăteşte cotizaţia pe ultimii ani. Vanghelie l-a dat afară până la urmă, pentru lipsă de activitate. Iubea pe atunci oamenii lui Năstase cum, probabil, în gândul lui, îi mai iubeşte şi acum.

Cert este că după acest incident, Blănculescu a dat PSD în judecată. Naiba ştie ce s-o mai fi întâmplat.

Acum, după şapte ani, pistolarul chiloţar chiulangiu şi protestatar revine. Autor nu e. Sculptor nu e. Pictor nu e. Poet nu e. E artistul Blănculescu, fudulul pistolar cam sisi chiloţar chiulangiu protestatar...Sau, mă rog, un brand new analist financiar.

Niciun comentariu: