vineri, mai 04, 2012

Dan Nica și sustragerea/tocatul documentelor oficiale


Eu o iau întodeauna cu începutul. Ei bine, astăzi o iau cu sfârșitul. Pentru că declarațiile mi se par foarte grave dar și pentru că, sceptică fiind, în coincidențe eu nu cred.
Ca atare, astăzi, pentru siteul lui Ioska, Dan Nica a comentat și, implicit, a confirmat niște informații. Ca să nu mă lungesc, știrea sună așa. O redau integral.

"Nebunie maximă în ministere în aceste zile. De când a trecut moţiunea de cenzură şi Victor Ponta a fost nominalizat ca şi premier desemnat în toate instituţiile statului a început o operaţiune de curăţare. Mii de bibliorafturi cu contracte şi tot felul de proiecte guvernamentale au luat calea maşinilor de tocat hârtia. Alte sute şi mii de documente sunt sustrase sau copiate.

Situaţia cea mai interesantă este la Ministerul Comunicaţiilor acolo unde spre cabinetul ministrului s-au cărat zeci de bibliorafuri şi se copiază la din greu de la proiecte (OIPS) potrivit surselor noastre din cadrul ministerului.

"Sunt la curent cu ceea ce se întâmplă la MCTI acum", a declarat pentru pesurse.ro ministrul desemnat al Comunicaţiilor Dan Nica. El a spus că operaţiunea are iz penal şi că imediat după preluarea mandatului va identifica vinovaţii: "E o nebunie ce se întâmplă. Sunt inconştienţi deoarece ceea ce fac ei e incriminat de Codul Penal. E sustragere de documente oficiale", a mai spus Dan Nica.

Dacă e așa cum zice Dan Nica, eu aștept sesizarea organelor penale și un rezultat concret în acest caz. Dacă în ministerul lui Mustea se distrug sau se sustrag documente oficiale, e foarte, foarte grav. Ca, de altfel, dacă acest lucru s-ar întâmpla în orice instituție din statul român.
Pe de altă parte, ca jurnalist care s-a ocupat de cazul Voicu, mărturisesc faptul că eu nu am o memorie scurtă. Și, ca atare, îmi amintesc niște declarații/ evenimente, în toată splendoarea succesiunii lor.

-          Pe  5 septembrie 2009, Marian Vanghelie a afirmat că deţine casete din arhiva DGIPI, care ar putea fi folosite în campania electorală împotriva președintelui Traian Băsescu.

-          La scurt timp după declaraţie, Vanghelie a revenit şi a negat că a avut acces direct la informaţiile de la DGIPI. Însă a admis că ştie multe, pentru că are "prieteni" în structurile de stat. Și că l-a întâlnit pe “Moș Crăciun, pe o bancă, în Cișmigiu.  

-         După câteva zile, Vanghelie revine, într-o emisiune la OTV: "Într-o seară îmi era rău şi m-am dus în Cişmigiu, pe o bancă, să mă reculeg. M-am trezit că a venit Moş Crăciun lângă mine pe bancă şi mi-a zis: "Uite, am dosarele astea, nu ţi le dau că, dacă ţi le dau şi-ţi fac ăştia vreun control şi te verifică, o să ai probleme, dar îţi şoptesc la ureche. Uită-te pe ele, verifică-le". Şi când am câte o dilemă mă duc pe bancă, în Cişmigiu, şi-apare Moş Crăciun".

-         Pe  28 Septembrie 2009, președintele Traian Băsescu are o discuție cu Dan Nica în urma căreia Nica demisionează. În câteva zile, se prăbușește tot Guvernul PDL-PSD. Era al treilea Ministru de Interne care demisiona. Bătălia pe DGIPI prăbușise o structură guvernamentală cu susținere de 70% în Parlament.

-         Pe 15 octombrie 2009, președintele Băsescu, într-un interviu cu Radu Moraru, spune așa:

Radu Moraru: Dar Vanghelie acuma, poate un cetăţean, fie el şi primar, să aibă nişte casete de la nişte servicii secrete, cu arhiva lui Doi şi-un sfert?
Traian Băsescu: Legal, nu, domnu Moraru, legal, nu.

R.M. : Păi mi-aţi dat răspunsul, înseamnă că poate avea.

T. B. : Poate, pentru că acel serviciu a fost pus total de domnul Nica la dispoziţia domnului Vanghelie, a lui Mitică Iliescu (Dumitru Iliescu - n.red.), fostul general SPP, a lui Voicu (Cătălin Voicu - n.red.), parlamentarul.

- Pe 12 aprilie 2010, același președinte Băsescu mai spune următoarele: " El (Catalin Voicu, n.red) nu a fost o ținta pentru institutiile statului, efectul Voicu a fost un efect colateral al unei alte acțiuni: scoaterea infecției de la Ministerul de Interne. Aduceti-vă aminte ca au inceput niste discutii cu oameni care au arhive, detin accesul la arhive sau discutii despre Mos Craciun care aduce informatii unor politicieni. Structurile statului nu cred in Mos Craciun si de la aceste intamplari, de la demisiile celor doi ministri, plus de la Mos Craciun au reactionat structurile statului. Domnul Nica mi-a promis, înainte să fie numit în funcție- că i-am spus același lucru pe care le-am spus celorlalți doi miniștri - a promis că va fi corect cu statul român. Ca și ministru...Și a tolerat să așeze o cangrenă pe structurile statului. Înainte de a-l revoca l-am invitat la două discuții și m-a mințit. Am cerut revocarea lui pentru că atunci când ministrul lasă să se instaleze așa ceva în structurile statului, este un ministru pe care nu-l mai poți ține în cabinet"

- între timp, Cătălin Voicu fusese arestat.

- Pe 20 mai 2010, în rechizitoriul DNA în cazul Voicu se scrie negru pe alb următoarele. Declarația lui Costel Cășuneanu, inculpat:Cu prilejul întâlnirilor pe care le-am avut cu Cătălin Voicu, l-am perceput ca fiind o persoană puternică, în sensul că era înconjurat de oameni foarte puternici. Uneori, din dorinţa de a lăsa o impresie favorabilă în privinţa sa, sub aspectul puterii pe care o are în viaţa publică, vorbea despre relaţiile sale cu oameni politici, magistraţi, avocaţi, generali, persoane cu funcţii de conducere din Poliţia Română, persoane din serviciile secrete. Cred că proceda în acest mod deoarece voia să mă impresioneze şi să-şi etaleze puterea care nu era numai la nivel declarativ, ci i-am perceput-o şi prin prisma persoanelor pe care le-am văzut în anturajul său. Astfel, în anturajul lui Cătălin Voicu l-am văzut pe domnul general Isac, pe care Cătălin Voicu mi l-a prezentat ca făcând parte din serviciile secrete, fără a-mi preciza care, domnul general Suceavă, de la Academia de Poliţie, domnul general Marin de la SRI, domnul Marian Vanghelie, domnul Nica, fost ministru al Administraţiei şi Internelor, domnul Georgescu de la D.G.A., domnul Hrebenciuc

Ca atare, revin. Dacă în vreo instituție a statului se distruge cu bună știință documente, aștept să se întâmple ceva. Dacă nu și vorbim de o “declarație politică”, nu pot să spun decât că... dacă Dan Nica tăcea, filozof rămânea.


P.S. Abia acum observ că, la Dana Grecu, Nica spune că sustragerea/ tocatul de documente se petrece în MAI MULTE instituții ale statului. Iar ele se referă la licitații referitoare la fonduri europene. Informațiile, mai spune Nica, i-au venit de la ziariști care i-au arătat niște sms-uri. :)

4 comentarii:

Anonim spunea...

Daca e ceva de ce ma bucur ca au venit la putere Ponta si ai lui, e pentru ca in sfirsit ai gasit si tu "timp" sa scrii pe blog.CONTINUA TOT ASA AVEM NEVOIE DE OAMENII CA TINE.

ziarist spunea...

@ anonim.
În primul rând, nu-mi plac anonimii. Adică oamenii care nu au nici măcar curajul să spună cum se numesc.
În al doilea rând, scriu când "am timp". În general, seara- noaptea.
În al treilea rând, când vreau să scriu ceva, chiar scriu.
În al patrulea rând și ultimul- orice are legătură cu speța Cătălin Voicu mă va interesa întotdeauna.

dan spunea...

Cred ca m-am exprimat gresit,cind m-am referit la "timp" ma refeream la subiecte.Scuze daca nu m-am facut inteles.Sa numai fiu anonim am trecut si numele meu.Mersi pentru raspuns voi tine cont sa numai postez fara identitate

ziarist spunea...

@ dan. Dan și mai cum?