marți, mai 29, 2007

Rus is singing: Keep on walking, Mr.H!

Urmaresc si presa locala. Mereu. Anumiti oameni apar, evident, in anumite ziare. Grupul de la Cluj e fan al Gazetei de Cluj. Sau invers..? Oricum, iar a aparut un interviu interesant. Nu cu Vasile Dancu- as usual, ci cu Ioan Rus. Cititi! Iata, mai jos, cea mai interesanta parte. Acum, clujenii o recunosc si public. Saptamana trecuta, in cele 6 ore de BPN, Hrebenciuc trebuia sa demisioneze. Grupul ardelenilor a intrat in sedinta cu strategia foaaaaaarte bine pusa la punct. Cu 10 voturi pentru de debarcarea lui Hrebenciuc si doar 5 contra. Stategia a fost atat de buna incat, dupa 6 ore de invective aruncate in coafuri, voturile au iesit exact pe invers. Din 10 oameni, doar 5 au mai ramas de partea clujenilor. Cine a oprit votul ca sa nu se mai faca ardelenii de ras? Cine altul? Ioan Rus...

Interviu cu Ioan Rus, in Gazeta de Cluj(dublu click)

(...)
Gazeta: Puteţi să-mi spuneţi sincer dacă schimbarea dlui Mircea Geoană din fruntea partidului ar reprezenta o soluţie pentru relansarea PSD?

Ioan Rus: Nu. N-are nicio legătură.

Gazeta: Dar credeţi că faptul că faptul că Ion Iliescu a dobândit în timpul campaniei un ro activ a avut un efect negativ asupra partidului, sau mai mult asupra rezultatului de la referendum?

Ioan Rus: Nu neapărat. Pe noi nu prezenţa sau absenţa lui Ion Iliescu trebuie să ne preocupe. E o condu­cere a partidului formată dintr-o gereaţie foarte tânără, spunem noi, competentă şi competitivă. Diaconescu, Corlăţean, Ponta, Dâncu, etc., oameni tineri. Şi eu intru la ca­tegoria mai tineri, nu chiar ca ei. Deci toată această generaţie trebuie să se exprime mult mai bine, mult mai clar. Şi să nu ne mai ascundem după prezenţa sau absenţa lui Ion Iliescu. Noi înşine trebuie să luăm sapa în mână şi să săpăm singuri.

Gazeta: Cum apreciaţi demisia domnului Vasile Puşcaş din funcţia de vicelider al grupului parlamentar al PSD din Cameră?

Ioan Rus: Ea a fost o materializare a propunerii care s-a făcut, legată de reevaluarea conducerii grupurilor parlamentare din Cameră şi din Senat. Probabil că alături de celelalte măsuri pe care deja vi le-am expus, legate de modul în care am manageriat această situaţie, se impunea o astfel de analiză şi la nivelul conducerii grupurilor parlamentare. Noi am făcut această pro­punere. Vasile Puşcaş a fost primul care a înţeles că e nevoie să se facă acest lucru, urmând ca, probabil, trebuia să înţeleagă acest lucru şi domnul Hrebenciuc la Cameră. Acest lucru nu ar fi însemnat că după analiză ei nu puteau să fie realeşi. Puteau să fie realeşi sau li se putea spune: „Găsim alţii mai buni decât voi”.

Gazeta: Adică trebuia să îşi dea demisia întreaga conducere a celor două grupuri parlamentare?

Ioan Rus: Da, urmând să se facă o analiză.


Gazeta: Puteţi să-mi spuneţi dacă dl Hrebenciuc era vizat de acest demers? Sau altfel spus
, era de aşteptat ca şi dl Hrebenciuc să-şi dea demisia?

Ioan Rus: Probabil că da.
(...)

18 comentarii:

Anonim spunea...

ii zice hrebe lui rus la sedinta respectiva de bpn
suspenda-ma, ucule, suspenda-ma, dar am inteles ca aveti nevoie de sustinere parlamentara pentru ce miscari vreti sa faceti
asa ca suspenda-ma, ucule, suspenda-ma
rus si clujeni sunt in situatia celui care vrea, stie cum, dar nu poate
pentru ca "scula" e la altii

ziarist spunea...

@cristian. de unde stii ce-a zis Hrebe si ce-a raspuns Rus?

Unknown spunea...

Medice, te cura ipsum! Intr-un sens Christian China are dreptate, doar ca Rus a fost apelat cu Ioane nu cu Ucule...Altfel, cred ca si Mr. H poate canta Johnny be good! Oldies but goldies, ce sa-i faci...

Anonim spunea...

ziarist: am si eu sursele mele in zona
chiar daca trebe sa le incrucisez serios ca sa inteleg cat mai exact ce e pe acolo

cato: io o stiam pe aia cu ucule pentru ca asa ii spune hrebe lui rus atunci cand are nevoie de ceva de la el sau atunci cand face misto

Unknown spunea...

Cristian: Rus e apelat cu Ucu de toti cunoscutii sai, de la AN pana la probabil VH...tocmai pentru ca l-a apelat cu Ioane arata ca atmosfera nu mai era chiar prieteneasca...deh, infrangerile sunt nasoale

Anonim spunea...

cato:
gata, m-ai convins, i-a zis ioane nu ucule :)
oricum foarte interesant sa vad un cato care comenteaza hrebenciucisme si uculisme :)
apropo: batranul sau tanarul?

ziarist spunea...

@cristian. batranii, la partid. tinerii, la guvernare. NU?

Anonim spunea...

ziarist:
asta cu batranii si tinerii imi aduce aminte de o intamplare din campania din 2004
micky spaga a lipsit cateva zile pentru ca avea ceva probleme famigliale
la sedintele de dimineata unde se facea message boxul s-a simtit enorm lipsa lui
pentru ca micky stia tot ce misca in zona si avea solutii la toate
normal ca eu tin cu tinerii
dar foioioioioi cat de bun e cate un baciuc prin preajma din cand in cand

ziarist spunea...

@cristian. si acum cine-i baciucul?

Anonim spunea...

ziarist:
cu baciucii in politica e ca si cu bacii la stana
adica intai trebe sa existe stana si apoi baciul
la cum a ajuns psd acuma nici bacicul moise din scripturi nu prea mai are ce sa faca
intai trebuie (re)construită stana psd
daca se poate face asa ceva de lupii de acolo
si apoi geoana poate sa preia functia de baciuc care sta si el prin zona :))

ziarist spunea...

@ cristian. si cum vezi tu reconstructia? adica CE sa se intample????

Anonim spunea...

ziarist:
asta incepe sa semene cu un job interview :))
hai sa o luam invers cu analiza
adica ce NU ar trebui sa se intample
sa nu fie atatea voci care pe subiecte mari si de actualitate sa dea mesaje dispersate
sa nu mai fie grupul de la cluj mereu gica contra, adica apar in zona cand rahatul a explodat si vin sa spuna "v-am spus noi"
sa nu mai fie geoana asa de bezmetic si sa rosteasca cele mai nepotrivite mesaje in cele mai nepotrivite imprejurari
sa nu mai fie 100 de bagatori de seama pe langa geoana si el sa nu mai dea impresia ca ii asculta pe toti si de fapt sa asculte numai de stilul lui bezmetic
sa nu se mai bazeze partidul pe intelegeri si negocieri a la hrebenciuc ci pe proiecte asumate explicit si duse pana in capat
mai sunt inca multe
dar m-am intristat de ce am scris pana aici asa ca ma opresc :)

ziarist spunea...

@ cristian. corect gandit. si eu cred ca geoana trebuie sa-si aleaga mai bine oamenii si trebuie sa se disocieze intr-un fel sau altul de hrebenciuc. iar grupul de la cluj sa devina grupul ardelenesc din bucuresti. sa vina si sa spuna aici ce e de spus. nu dupa, cu "v-am avertizat noi". si mie asta mi se pare incorect. oricum, ma bucur ca mai exista care gandeste asa...in psd.

Anonim spunea...

ziarist:
sunt destui care gandesc asa in psd
numai ca marea majoritate o gandesc doar sau o spun pe la o bere in privat
asta e o alta discutie despre mentalitatea ca organizatie a psd
mie personal "joaca" cu psd mi-a adus o experienta fenomenala
e drept ca mai mult pe zona lui "asa nu" dar se pune si asta :)
acum sunt doar un outside watcher care mai atrage din cand in cand atentia celor care vor sa asculte despre una sau alta

ziarist spunea...

@cristian. nici pozitia de outside watcher nu e corecta...esti intr-o formatiune in care stii ce ar trebui sa se intample ca sa fie ok. De ce nu o spui public? Sau macar sa generezi ceva in interior, nu la o bere...asa...ajungem iar la discutia despre clujeni...

Anonim spunea...

stai ca m-ai inteles gresit
in afara de faptul ca am niste contracte de consultanta cu unii pesedisti din teritoriu (dar am si cu liberali, dar nu pedisti) cu psd nu mai am alta legatura decat ca sunt un simplu membru in organizatia comunala recea din maramures
daca oi mai fi si acolo ca nu mi-am platit cotizatia cam de multicel...
cat despre "generarea discutiei din interior" sunt cativa lideri centrali ai psd din aripa tanara care ti-ar putea spune despre ce discutii am avut cu ei pe tema asta
am multe mailuri in care le atrageam atentia si le propuneam anumite lucruri
inclusiv cu suspendarea lui basescu
atunci le-am spus ca este probabil cea mai mare greseala pe care psd a facut-o in istoria sa
un vicepresedinte mi-a spus atunci că sunt... "defetist" si ca nu inteleg the big picture
acum intelege el foarte bine

ziarist spunea...

@cristian. cine e vicele?

Anonim spunea...

ziarist:
nu e important cine e
mai important e "cati"
si faptul ca mai mult de jumatate din bpn gandeau ca el
asta e cel mai trist
faptul ca se iau decizi bazate pe ura fata de ceilalti si dragostea fata de partid
ambele motivatii sunt relativ ok
atata doar ca nu au chei de control mai "obiective"