miercuri, februarie 13, 2013

Unde-oi fi tu, Liviu Popa?

Era în vara lui 2011. Plin scandal Deta. Toată presa urla, telenovela Deta părea că nu se mai termină. Oameni înjunghiați, complicități locale, primar, băieții primarului, Poliție, șmecheri. Mandatul ilustrului ministru Igaș. Șef al Poliției Române- Mr. Liviu Popa.
Liviu Popa era supărat. Revoltat chiar. Scandalul era prea mare. Igaș îi stricase concediul și l-a trimis la Deta. Mă rog, face un control și de acolo dă informații cu țârâita.

După ce se întoarce, îl invit în emisiune. Confirmă. Era evident ce discutam: Deta, clanuri, interlopi, crimă organizată, Craiova, Mararu etc. Spune că vine fără probleme. Numai că în ziua emisiunii, îmi transmite că, brusc, nu mai poate participa. De ce? Pentru că-l întreb iar de crima organizată și el nu prea are chef pentru că....se duce la ora aia să vadă un meci de fotbal.
Am crezut că explodez. Nu mi se întâmplă prea des, dar atitudinea lui Liviu Popa mi s-a părut și mi se pare și acum...culmea nesimțirii. Adică tu, șef la ora aceea al Poliției Române, cu un ditamai scandal în desfășurare, cu multe întrebări fără răspuns rămase, nu vrei să spui publicului ce măsuri ai luat- cum gestionezi situația- pentru că ți-e teamă că te întreb de crima organizată și ai treburi mai importante de făcut ca, de exemplu, vizionarea unui meci de fotbal???

Țin minte că, până la urmă, în emisiune a venit un secretar de stat de la Interne. Omul, plin de bunăvoință dar nu el gestiona problema. Dar i-am transmis atunci public, în direct, domnului Liviu Popa că, din acel moment, cât timp va ocupa acea funcție, efectiv nu mai are ce să caute în emisiune pentru că eu nu cred că așa își face datoria un ditamai șef al Poliției Române.
Ce-a urmat? A dat un sms unei foste colege în care a ales să mă facă cu ou și cu oțet. Dar nu asta e problema.

Distinsul Liviu Popa, tot ca șef al Poliției Române, fusese invitat la mine în emisiune, cu o lună înainte de izbucnirea scandalului Deta. O oră întreagă a încercat să mă convingă atunci că toate subiectele ce țin de crima organizată sunt doar povești de presă. Imaginile din Craiova de la înmormântarea lui Caiac? Poveste de presă. Mararu, Șoric? Tot un fel de poveste a presei.
Care crimă organizată, domnișoară? Mai vedeți că se întâmplă la Piatra Neamț ceva? Mai vedeți că se întâmplă ceva cu Mararu? Totul e sub control, totul a fost rezolvat. Urmărim cu atenție tot, nu vedeți că nu se mai întâmplă nimic? Și după o lună, booom, Deta.
Ora aceea, în care Liviu Popa îmi explica cu zâmbetul pe buze că, în România, crima organizată e doar un fel de invenție de presă, n-am uitat-o. Era revoltător cât de sigur pe el era acel om, aproape sfidător. Un om alunecos, uns cu toate alifiile, mândru de funcție, nu foarte inteligent dar suficient de șmecher. Ora aceea, în care părea că trăim în realități diferite, n-a uitat-o nici el. Probabil de aceea nici n-a mai venit să dea explicații în următoarea emisiune. A fost sincer. Îi era teamă că-l întreb iar de crima organizată, știa că e imposibil să mă convingă de aberațiile pe care le susținea, și chiar era un meci de fotbal important în ziua aceea. Acestea au fost într-adevăr prioritățile...

Bun. Suntem în 2013. Un an și jumătate a trecut. Liviu Popa, slavă Domnului, nu mai este șef al Poliției Române. Însă un asasin extrem, extrem de periculos, suspectat de crimă la comandă în Rusia și Londra, a fost prins de autorități după ce, în noiembrie, a ciuruit în plin București un om NEVINOVAT. A tras 20 de gloanțe dintr-un pistol mitralieră AK 47 și Makarov într-un tânăr de numai 25 de ani în cartierul Vitan. A tras cu Kalashnikovul și, văzând că tânărul nu moare, a tras și cu Makarovul. Tânărul de 25 de ani a primit șapte gloanțe în piept, abdomen și în cap. Din fericire și doar printr-un miracol, a supraviețuit după operație.
Asasinul moldovean de ligă mare fusese plătit de clanul Mararu să-l ucidă interlopul rival, celebrul Mironescu.
Asta după ce și Mironescu l-a executat, prin intermediari, pe Gheorghe Mararu, într-o cafenea din Piatra Neamț, în 2010.
Acum, în noiembrie însă, asasinul moldovean l-a confundat pe Mironescu cu tânărul. Aveau același profil, numărul de la mașină și mașina seamănau și stăteau și în același bloc. Așa se face că asasinul moldovean a tras în mod incredibil în băiatul de 25 de ani crezând că e interlopul Mironescu. A fost prins în Moscova. Va fi extrădat.

După aceea, în ianuarie acest an, Mironescu a vrut să-și ia revanșa: i-a pus o bombă sub mașină lui Bogdan Mararu, în parcarea de acasă din Piatra Neamț.

Ca atare, unde-oi fi tu, Liviu Popa?!


2 comentarii:

Breuddwydiwr spunea...

Eu zic că tocmai vizionează un alt meci de fotbal. :)) Acum poate viziona în linişte meciurile de fotbal, având în vedere că nu mai este şeful Poliţiei Române. Şi dacă atunci nu i-a păsat, mă îndoiesc că acum îi pasă. Dar stai liniştită, Poliţia Română are grijă de siguranţa noastră, cum altfel decât dormind, respectiv visând. În vise ei se luptă cu toţi mafioţii şi câştigă de fiecare dată...mai greu e când sunt treziţi din somn şi sunt nevoiţi să răspundă cu "N-am fost eu, cred că m-aţi confundat" la întrebarea "Ce făceaţi, dormeaţi în timpul serviciului?". :))
O zi frumoasă îţi doresc!

Anonim spunea...

e misto cum de ai putut de fapt sa il caracterizezi asa cum este acest filozof si nicidecum politist.