miercuri, aprilie 07, 2010

Atitudini

"De asta sunteţi analfabeţi şi respectaţi circul", zice, de exemplu, un politician aflat în puşcărie. Mă rog, personajul are stări de anxietate, depresive şi se dă bolnav prin Spitalul Penitenciar Jilava. În orice caz, fără a face prea multă analiză stilistică, cred că e cel puţin hazliu, dacă nu halucinant, interviul dat de Cătălin Voicu lui Eugen Istodor. Şi merită citit. 

Cât despre premierul Emil Boc şi incidentul de la Senat, aş spune doar atât: boala politicienilor pe presă (pentru că la asta se rezumă toată această poveste complicată, delicată şi pasională) nu e nouă, ci foarte veche. Şi, deocamdată, e netratabilă. Iar când aperi nişte principii de bun simţ după care funcţionează breasla, nu înseamnă că îi dai apă la moară lui X sau îi dai în cap lui  Y. Înseamnă că, în cel mai curat mod, îţi faci meseria. E greu de înţeles, ştiu. Iar pentru alţii, e chiar imposibil.

Tot ce aş mai putea spune e că m-aş bucura, sincer, ca mulţi jurnalişti să înţeleagă, să-şi iubească, să-şi respecte şi să-şi exercite meseria după principiile după care mi-o fac eu de 13 ani. Pentru că eu cred că asta înseamnă, până la urmă, respect de sine.

Dar aşa cum Emil Boc nu e nici primul şi nici ultimul politician care are asemenea atitudini, nici unii autointitulaţi jurnalişti nu sunt îngeri.

Vorba unui slogan deştept dintr-o campanie a Mobexpert ( am văzut, de curând, bannerul şi mi-a rămas în cap): "Suntem cu toţii diferiţi. Din fericire..."

Niciun comentariu: