joi, decembrie 24, 2009

Geoană, un Regan, Mitterrand şi Chirac, al nostru, al tuturor

Citesc, astăzi, siderată interviul pe care Mircea Geoană l-a acordat Mediafax.
Începe brusc. Florin Ciolac întreabă.

Reporter: Vă propun să începem cu o temă care v-a creat probleme în campania electorală: în ce relaţii mai sunteţi cu Sorin Ovidiu Vîntu?
Mircea Geoană: Neutre.
Reporter: V-a sunat în duminica alegerilor, după anunţarea estimărilor?
Mircea Geoană: Nu.
Reporter: Nici domnul Dinu Patriciu?
Mircea Geoană: Nici.

Stop. Stop. Vorba lui Caragiu săracu'..."Stop! Aici am vrut să ajung. Am o poză cu omu'"...
Nu, eu n-am poză, dar ştiu ce ştiu foarte bine toţi ziariştii destul de bine informaţi din ţara asta.
Şi anume că, pe 6 decembrie 2009, în noaptea alegerilor prezidenţiale- turul doi, distinsul Mircea Geoană a fost la Sorin Ovidiu Vântu acasă, pe la 18.00-19.00, cam aşa....Se spune că s-a dus personal ca să se asigure că SOV îl susţine, că nu s-a supărat pe el deloc şi că Insomarul arată bine, bine. Apoi, distinsul a venit la PSD...

Ce bănuiesc eu? Presupun că Geoană nu a dat buzna peste SOV în casă. Că n-a intrat pe geam sau pe horn. Cred că au vorbit totuşi înainte, la un telefon, ceva. Înainte de momentul de relaxare...Că de aia se duce Geoană la SOV acasă, aşa cum bine ştim....

Buuun. Hai să mai vedem ce mai spune distinul în interviul dat Mediafax... Păi, zice aşa: "Sunt convins că la alegerile viitoare PSD va putea să obţină peste 40%". Uau! Asta da, profeţie. Deci în 2012( presupunând că Geoană ştie când vor fi alegerile), PSD o să scoată 40% ! Cred că, de când a pierdut alegerile şi până când a dat interviul, a ros, cot la cot cu Hrebenciuc, câteva şifoniere de cravate violet, uitându-se la un glob magic, din cristal, pe care scria: "Mircea, stăpânul planetei...cândva. O spune soacra ta".

E fascinant interviul, serios. Mai ales când constaţi că Geoană are o proiecţie şi pentru 2014, pentru viitorul lui, al pesediştilor, al românilor, al nostru, al tuturor...în general.
Şi zice aşa...Ţineţi-vă bine! Decolăm.. "Pentru alegerile din 2014, este evident că va fi un candidat al stângii în competiţie cu un candidat al dreptei. Cine vor fi cei doi, vom vedea. Voi fi eu unul din ei? Este foarte posibil. Nici Ronald Reagan nu a câştigat Preşedinţia din prima încercare, nici Mitterrand, nici Chirac".

Deci...nu se poate. Ştiu că pe omul ăsta l-a lovit vântu', dar sunt convinsă deja că a fost ceva mult, mult mai serios. Un tunet, un trăsnet, un o descărcare electrică..Parcă l-a înghiţit o capsulă a timpului, în momentul 6 decembrie 2009, ora 21.00. De atunci ţopăie, ţopăie, ţopăie şi tot ţopăie că el a câştigat alegerile, că el e preşedintele României şi că...are de câştigat alegerile pe care le-a câştigat.

În final, am o mare rugăminte pentru distinsul fost pesedist, plecat, reîntors în PSD, plecat iar, independent acum, fan PDL. Adică pentru domnul Onţanu. Aş dori, dacă se poate şi dacă nu e prea mare deranjul, să-l ia pe acest Ronald Regan, Francois Mitterrand şi Jacques Chirac al României, al PSDului, al cui o fi el....să-l ia din faţa geamului meu.

De vreo lună şi mai bine, mă trezesc, îl văd pe Geoană. Mă uit să văd dacă mai ninge, iar îl văd. Vreau să văd cum e traficul, iar dau de Geoană. Iau ţigări de la benzinărie, pâine, suc de la magazin, mă duc să mă culc, mă uit pe geam...Tot Geoană. Ştiiiu, e Preşedintele României. Şi eu ce vină am să-l văd de dimineaţă până seara non-stop? Nu e de ajuns că-l citesc şi că-l ascult? Asta, ca să ne înţelegem...O fac pentru că asta mi-e meseria, nu e o plăcere bolnăvicioasă. Şi deja, e ceva de genul : "Hai să vedem ce prostii mai spune azi... soacra-mea" Iar dacă e să ne gândim bine, sunt destul de răbdătoare...Pentru că, după câte s-au văzut şi discutat azi, în Parlament, nici parlamentarii PSD nu-l mai ascultă şi nu-l mai urmează. Pe acest distins Ronald Regan al României de până în februarie, maximum martie, anul viitor...

8 comentarii:

Catalin spunea...

Presupunerile, chiar şi pentru câteva luni, nu pot fi foarte exacte. A mai spus un distins expolitician că dacă va candida Crin nu va lua mai mult de 5 % si că îi va exploda partidul. Nu a fost aşa. Iar despre faptul că trandafirii vor ajunge la 40%, prin 2012, e puţin probabil...
Cât despre misteriosul pe care îl vezi pe fereastră, indiferent de context, nu va disăparea de acolo decât atunci când altcineva va cumpăra spaţiul de publicitate. Mai este şi posibilitatea de a petiţiona Primăria, dar e posibil să lipsească o ştampilă pe timbru...
În rest, numai bine.

yoana spunea...

foarte tare articolul tau..sincer am ras aproape cu lacrimi...e bolnav mai rau decat vadim..mai bine s-ar duce la spitalu 9 pentru o sedinta de "spa"...:)) sarbatori fericite si la mai multe postari

Anonim spunea...

Craciun fericit alaturi de cei dragi!

Mihaela01 spunea...

Craciun Fericit si multa inspiratie la scris pe viitor. Te citim cu placere :)

Unknown spunea...

CRACIUN FERICIT, Sorina Matei!

misto postarea ta si daaa, sa vina sa stringa pe toti geoneii din oras...ca ne apuca.
:)

Anonim spunea...

Unele afise elecorale raman mult timp pe starzi, dar sa lasam politica la locul ei de "cinste". S privim cu optimism la un 2010 cu vise.

quin spunea...

eu zic sa ramina omul in post, poate asa ajunge PSD-ul la talia PC-ului, cu unu - doi parlamentari. si o sa devina pnl+psd+pc, conform traditiei.

papadie spunea...

Da' tu un marker permanent nu ai? Stiu ca esti fiica din popor, violenta si republicana si, la adica, le torni o rivulutie de li se duce zambetu' de pe afis:-)