joi, iunie 04, 2009

Azi, Basescu aterizeaza in Irak

De ce nu exista azi program oficial al presedintelui? De ce toti se fac ca nu stiu nimic? Pentru ca azi, seful statului va face o vizita de o zi in Irak. Va pleca in toiul diminetii si in jur de ora 9.00 va fi acolo.
Ce va face in Irak presedintele? Va participa la un moment simbolic...Adica la festivitatea de incheiere a misiunii Romaniei in Irak. Retragerea trupelor romanesti a fost stabilita inca de la inceputul anului, iar intreg procesul de retragere a trupelor romanesti din Irak se va incheia la sfarsitul lunii iulie. Vizita a fost pregatita cu mare grija din timp si chiar seful statului a facut anuntul in cadrul intalnirii cu parlamentarii PDL de luni, 25 mai.
Azi, toti vor incepe probabil stirea cu urmatoarea sintagma "vizita surpriza"....
Nu, nu e nicio surpriza. Inseamna doar sa-ti faci meseria si sa afli, ca d'aia esti ziarist. Esti ziarist chiar si atunci cand te boicoteaza Turcan.

UPDATE. Apreciez comentariile oamenilor care s-au semnat, cu numele lor adevarat, la postarea de mai jos.Toti acei oameni sunt ziaristi. Anonimii nu mi-au placut niciodata. Sa fii anonim in asemenea situatii, indiferent ce ai spune sau comenta, inseamna sa fii las. Si oamenii lasi nu ma intereseaza.Imi pare rau,convine...nu convine, asta e parerea mea.

UPDATE 1. Chiar asa, era sa uit. Am o mare rugaminte pentru sefii de la Realitatea TV. Pe unii dintre ei ii cunosc, ii respect, cativa mi-au fost colegi de facultate sau chiar de trust. As dori tare mult ca reporterul dvs. acreditat pe Cotroceni ( cel principal) sa nu mai faca filmarile de la Antena 3. S-a intamplat in Israel si chiar nu mai vreau sa se repete. I-am explicat domnisoarei, prin sms, e adevarat( la telefon nu raspundea) ca nu e angajata a Antena 3 si presupun( sau poate ma insel?!) ca nici a Palatului Cotroceni.... Drept pentru care am cerut insitent sa-l lase in pace pe operatorul de la Antena 3. Daca aveti cumva curiozitatea sa va uitati pe imaginile cu vizita presedintelui la locurile Sfinte, veti vedea ca reporterul dvs. tine in mana doua microfoane. Unul negru, nou, al lui Sorin Miscoci ( ce filma pentru dvs.) si al doilea...tot wireless, mai jumulit asa, dar fara cub...al Antena 3. Precizez ca smsurile pe care le-am trimis domnisoarei au fost in limba romana si au fost destule. Eu le-am pastrat pe toate. Iar daca imaginile dvs., filmate de Miscoci, nu sunt convingatoare, va pot pune la dispozitie niste capturi de la noi. Imagini nu mai pupati. Nici atunci cand vi se strica toate camerele din post. Am considerat un gest normal, omenesc, sa ne ajutam ( eram in Israel, mai multe camere din acea deplasare aveau cate o problema, mica...e adevarat, dvs. o aveati pe cea mai mare si cea mai grava). Si v-a ajutat si Prima TV. Dar de aici si pana a face o filmare la Antena 3 cu forta, a incerca sa setezi smechereste niste frecvente de sunet, sa pui operatorii celorlalte televiziuni sa-l filmeze din unghiuri diferite pe presedinte...consider ca e mult prea mult. Si nu e deloc ok!
Va dau insa un sfat. Gratis. Incercati sa ajungeti la toate filmarile, sa verificati camerele inainte si nu va bazati prea mult pe Miscoci. Cand n-are chef, are alta treaba mai importanta decat jobul sau, ma rog, variatiuni pe aceeasi tema, nu ajunge, evident, la filmare. Dar se scoate repede. Turcan nu prea le are cu televiziunea si, oricum, Miscoci si Turcan nu se prea inghit deloc. Daca Turcan vrea din senin sa vada un speech al presedintelui de ieri, de exemplu, ii cere imaginile lui Miscoci. Oricum, Miscoci trebuie sa faca arhiva. Dar ce sa-i arate lui Turcan sau ce sa arhiveze, daca n-a fost la filmare? Ati ghicit, nu? Daca nu...Mai ganditi-va, cercetati, intrebati. Imaginile lipsa ale lui Miscoci vin de la dvs. din post. Si mai vin de la o alta televiziune. Nu o nominalizez. Nu de la noi, stati linistiti. Cea care a dat Palatului Cotroceni discursul presedintelui de acum 2 ani, din noaptea de Revelion. Da, cand seful statului a vorbit in Piata Constitutiei. Turcan habar n-are, pun pariu. Miscoci era la Sibiu...Nu vreau sa mai continui si sa spun in ce situatie a fost pusa in acea noapte de Revelion televiziunea respectiva....Musai trebuia sa filmeze pentru Palatul Cotroceni, ceea ce s-a si intamplat. Televiziunea respectiva avea in noaptea aceea, la serviciu, un singur operator. Totul se poate verifica.

UPDATE 2.Cat despre Cotroceni, boicotul a inceput de....astazi. Da, nicio surpriza. E facut "cu cap", destul de complicat...dar n-am uitat nici de Israel, nici de Grecia..nici de altele, nici de ziua de ieri. Deja incep sa se adune, dar chiar nu mai am energie sa le astern acum. Oricum, incep cu niste poze...una, doua, trei...sau chiar patru..Mai avem. Mai avem si imagini, bineinteles...Ca doar suntem ziaristi, nu? Oricum, multumesc tare mult "prietenilor" care inteleg perfect. Stiu ei care sunt. Si chiar vreau sa bem o cafea...

Israel. Nu chiar la inceput, ci pe acolo... Aeroportul Ben Gurion, Tel Aviv.
Israel. Spre sfarsit... Aeroportul Ben Gurion, Tel Aviv.

10 comentarii:

Anonim spunea...

sunt asa de multi "anonimi" pentru ca le e draga painea dulce si inainte de a fi ziaristi sunt oameni, cu credite la banci, copilashi, etc.

Anonim spunea...

am citit cu nesat cele doua parti ale povestirii despre turcan, cotroceni, israel, etc, etc. la inceput nu intelegeam faza cu setarea frecventelor la microfoane, filmatul din anumite unghiuri la directivele realitatii. care va sa zica s-au intamplat in israel unde eu nu am fost. ferice de mine! ce pot sa spun decat ca iti dau dreptate. sunt momente cand intrebarile noastre nu primesc raspuns din partea administratiei prezidentiale sau il primesc cu maaaare greutate. astazi insa, surpriza! am inaintat o intrebare prin sms, am primit raspuns dupa cateva minute, ba chiar si un apel telefonic! sunt curioasa care a fost reactia palatului, cate telefoane ai primit din acea directie? si ma semnez ca sa nu zica lumea ca sunt anonima. deci semnez... adriana

Anonim spunea...

Daca tot te consideri o ziarista adevarata, de ce nu faci un material despre Administratia Prezidentiala si sa-i dai drumu' pe TV. Chiar consideri ca citeste atat de multa lume Blogul tau? Cred ca daca tot vrei sa aiba un impact relativ k asupra oamenilor da-l pe TV, sau roaga-l pe Buble sa preia si el, ca atat stie oricum, sa preia!

Anonim spunea...

Mai dar suparata esti pe colega ta de la realitatea.

gina spunea...

eu cred in continuare ca te doare sa nu ai tu exclusivitati

Anonim spunea...

Am citit si am ras. Spui ca ai incredere in talentele tale de reporter.Turcan preda la jurnalistica chestii de comunicare dar foarte interesant sunt intre marketing electoral si chestii militare gen operatiuni psihologice. Se naste o intrebare ce cauta o persoana care preda operatiuni psihologce in functia de purtator de cuvant? Asta e o intrebare si sper sa o deslusesti

[D][S][N] spunea...

Despre Basescu, altfel! :)

romania inedit spunea...

Imi place cum scrii !
Eu sunt romania inedit , si nu postez ca anonim , pentru ca nici mie nu imi plac anonimii !

Anonim spunea...

ai promis mai multe poze. unde/s?

Anonim spunea...

Nu, n-am nicio treaba cu Base sau cu Cotrocenii. Imi spun doar parerea. Stiu ca si alti presedinti sau sefi de guverne se duc prin Irak sau Afganistan fara sa anunte inainte. Din motive de securitate, mi se pare logic. Faptul ca tu ai aflat de chestia asta si ai facut-o publica mi se pare, nu te supara, o mare prostie. Cred tot ce spui despre Turcan & Co. dar de aici, pana la a pune in pericol pe toti oamenii care s-au deplasat cu Base acolo, mi se pare o mare diferenta. Nu-i nici un pic de jurnalism in asta. Doar inconstienta. Stiu ca Basescu ti-a vorbit urat si te-a jignit. Dar si frustrarile tale ar trebui sa aiba o limita.
Si nu ma semnez, ca sunt chiar un anonim.